AKU... DITINGGALKAN KEKASIH PUJAAN  

Posted by minz_tondekan in

Aku ada hati... aku juga ada perasaan...
Aku ada keikhlasan... aku juga ada kejujuran...
Namun, aku tetap punya kelemahan
Hal yang bersangkutan dengan fizikal luaran
Kerana itu aku telah ditinggalkan
Dan aku tidak lagi berpacaran
Apa lagi yang bisa aku lakukan..???

Oh Tuhan... tunjukkan aku jalan
Agar aku dapat terus bertahan
Bertahan dengan asmara kerinduan
Kerinduan yang amat mengasyikkan
Kerinduan yang amat memeritkan
Kerinduan yang menjerut akal fikiran
Hingga bertemu jalan kebuntuan
Jalan kebuntuan yang menghancurkan masa depan

Oh kalbuku... dimanakah ubat penawar bisa untuk ditelan
Setelah engkau dilukai bisa kerinduan
Setelah engkau ditikami belati kebencian
Tidak ada insan yang mampu bertahan
Setelah ditinggalkan kekasih pujaan



“Berlari-lari ombak membasahi kaki,
Membasahi kaki anak nelayan,
Aku belajar berbesar hati
Setelah ditinggalkan kekasih pujaan”




By : Gerhana Bulan

This entry was posted on Monday, August 11, 2008 at 12:01 AM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

0 comments

Post a Comment